دستورالعمل شماره (2) روابط کار: درج اظهارات طرفین دعوی و تصمیمات متخذه در دفاتر صورتجلسه هیات تشخیص و حل اختلاف
شماره: ۲۸۱۰۱ تاریخ: 1387/3/22
روسای محترم سازمانهای کار و امور اجتماعی
سلام علیکم
به موجب تبصره (۲) ماده (۱۲) و ماده (۳۴) آیین رسیدگی و چگونگی تشکیل جلسات هیاتهای تشخیص و حل اختلاف موضوع ماده (۱۶۴) قانون کار– مصوب ۱۳۸۰/۱۰/۳ وزیر کار و امور اجتماعی– صورت جلسات مراجع حل اختلاف شامل اظهارات طرفین و تصمیمات متخذه در دفتر مخصوصی که به همین منظور اختصاص مییابد، تنظیم و درج گردیده و رونوشت امضاء شده آنها ضمیمه پرونده خواهد شد.
نظر به اهمیت و سندیت دفاتر صورت جلسات و با توجه به استنباطهای متفاوتی که از بند (۵) دستورالعمل معاونت روابط کار در خصوص نحوه استفاده از فرمهای تهیه شده برای مراجع حل اختلاف به شماره ۱۵۶۰۹۶ مصوب ۱۳۸۵/۱۲/۲۳ صورت گرفته است، به منظور ایجاد وحدت رویه، لازم است که اظهارات طرفین و تصمیمات هیات ابتدا به صورت دست نویس در دفتر صورت جلسات انشا و پس از امضای اعضا، رای هیات در فرم دادنامه تایپ شده و به طرفین ابلاغ گردد.
مفاد این دستورالعمل باید بلافاصله پس از ابلاغ، به اطلاع کلیه کارشناسان و کارکنان ذیربط رسانده شود.