ماده ۱۱۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت
ماده ۱۱۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت- بهمنظور استقرار کامل نظام بهرهوری بهصورت شفاف و تحقق سهم سی و پنج درصدی (۳۵%) رشد بهرهوری کل عوامل تولید در تامین رشد اقتصادی هدف برنامه اقدامات زیر انجام میشود:
الف- دولت مکلف است حداکثر ششماه از لازمالاجرا شدن این قانون جداول کمّی و کیفی شاخصهای بهرهوری در فصول مختلف برنامه برای تحقق سهم سی و پنج درصدی (۳۵%) رشد بهرهوری کل عوامل تولید در تامین رشد اقتصادی هدف برنامه (هشت درصد (۸%)) را تهیه نموده و بهتصویب شورایعالی راهبری برنامه موضوع بند «الف» ماده (۱۱۸) این قانون برساند و گزارش عملکرد آن را سالانه به مجلس ارائه کند.
ب- دولت مکلف است در راستای ارتقای اثربخشی و انسجام اقدامات متولیان بهرهوری در کشور و تقویت نقش تنظیمگری، طرح نظام ملی بهرهوری، مشتمل بر هدفگذاری کمّی، شرح تکالیف نقشآفرینان آن و تقسیم کار ملی و استانی را مبتنی بر جهتگیریهای زیر حداکثر ظرف ششماه از لازمالاجرا شدن این قانون، بهتصویب شورایعالی راهبری برنامه برساند و گزارش عملکرد نظام ملی بهرهوری را بهصورت سالانه به مجلس ارائه دهد:
۱- طراحی و پیادهسازی نظام سنجش بهرهوری خدمات کلیدی دستگاههای اجرایی و زیرساختهای آماری و اطلاعاتی مورد نیاز و پیادهسازی تخصیص بودجه به عملکرد بهرهوری بهنحوی که در پایان اجرای این قانون شاخص بهرهوری خدمات دولتی حداقل ده درصد (۱۰%) افزایش یابد.
۲- در راستای افزایش مشارکت شرکتهای دانشبنیان و مشاوره مدیریت و متخصصین در ارتقای بهرهوری کل عوامل تولید، دولت مکلف است با استفاده از همه ظرفیتها و با بهرهگیری از ظرفیت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نسبت به تهیه دستورالعملهای افزایش نقشآفرینی شرکتهای دانشبنیان و تسهیم منافع حاصل از مشارکت آنان در ارتقای بهرهوری تا پایان سال اول برنامه اقدام و بهصورت سالانه نتایج آن را به مجلس ارائه نماید.
تبیین ماده ۱۱۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت
اینفوگرافیک | برنامهریزی برای ارتقای بهرهوری خدمات دولتی
مطابق بند «ب» ماده ۱۱۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت، مقرر است، بهرهوری خدمات دولتی تا پایان برنامه هفتم حداقل ۱۰ درصد رشد را تجربه کند. به این منظور، تمامی دستگاههای اجرایی موظف هستند برنامه ارتقای بهرهوری خدمات خود را طرحریزی و عملیاتی کنند.
هر یک از برنامههای ارتقای بهرهوری خدمات، میبایست نهایتا منتج به بهبود حداقل یکی از شاخصهای پیامدی مانند بهای تمامشده خدمات، زمان ارائه خدمات، نرخ خطا، رضایت اربابرجوع و … شود. به عبارت دیگر، از این طریق میزان اثربخشی برنامهها مورد پایش و تحلیل قرار میگیرد.

منبع: سازمان ملی بهرهوری ایران
اسناد بالادستی مربوط به ماده ۱۱۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت:
سلام لطفاً بفرمایید مدیریت این وب سایت با کیست ؟ لطفاً بیشتر معرفی بفرمایید؟