قانون برنامه هفتم پیشرفت
ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت
در اجرای بند (۲0) سیاستهای کلی برنامه پنجساله هفتم و بهمنظور تحقق اهداف کمّی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام میشود:
جدول شماره (۲0) – اهداف کمّی سنجههای عملکردی ارتقای نظام آموزشی
| سنجه عملکردی | واحد | هدف کمّی در پایان برنامه |
| نسبت دانشجومعلم به هیات علمی تماموقت (حضوری) دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی | نفر | ۳0 |
| نسبت هیات علمی تماموقت استادیار و بالاتر به کل اعضای هیات علمی در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی | درصد | ۸0 |
| سرانه فضای آموزشی و پرورشی مدارس | مترمربع | ۶.۱ |
| سرانه فضای ورزشی درونمدرسهای | مترمربع | ۱ |
| نسبت دانشآموز به مربی امور پرورشی (میانگین کشوری) | نفر | ۱۵0 |
| مدارس بدون مربی پرورشی با جمعیت بیشتر از (۷۵) دانشآموز | تعداد | 0 |
| نسبت دانشآموزان به معلم تربیت بدنی | نفر | ۲۸0 |
| کلاسهای هوشمند و فناورپایه (با اولویت مناطق محروم) | درصد | ۵0 |
| میزان مشارکت سالانه دانشآموزان در برنامههای علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی | نفر | کلیه دانش آموزان |
| ایجاد بستر مناسب مجازی برای پشتیبانی از مدارس محروم و کمتربرخوردار توسط مدارس با کیفیت | درصد | ۱0 |
| بازطراحی، تولید و غنیسازی بستههای تربیت یادگیری مبتنی بر اسناد تحولی و اجرای آن | درصد | ۵0 |
| میزان معلمان و مدیرانی که مسیر رشد معلمی را طی کرده و گواهی صلاحیت حرفه معلمی را کسب میکنند. | درصد | ۶0 |
| کلاسهای با تراکم بالای ۳۵ دانشآموز در دوره ابتدایی و متوسطه اول | تعداد | 0 |
| تعداد دانشآموزان دارای یک مهارت شغلی، هنری و ورزشی که موفق به کسب گواهینامه معتبر آموزش و پرورش میشوند. | تعداد | ۶ میلیون نفر |
| پوشش آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی در دوره متوسطه دوم | درصد | ۵0 |
| آزمونهای ملی جامع پایش کیفیت در پایان دورههای تحصیلی | تعداد | ۴ |
| فراهم کردن امکانات پوشش تحصیلی دانش آموزان | درصد | ۱00 |
| افزایش معدل دانش آموزان دوره متوسطه دوم | نمره | ۲/۵ |
| حضور دانشآموزان حداقل یکمرتبه در سال تحصیلی در اردوهای علمی فرهنگی | درصد | ۱00 |
| مقاومسازی و بازسازی کلاسهای فرسوده و فاقد معیار لازم | درصد | ۸0 |
| معیارسازی (استانداردسازی) سامانههای گرمایش و سرمایش مدارس | درصد | ۱00 |
وزارت آموزش و پرورش مکلف است گزارش عملکرد سنجههای عملکردی ارتقای نظام آموزشی را سالانه به مجلس ارسال نماید.
احکام این فصل با رعایت موازین شرعی و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا میباشد.
« ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت ماده ۸۶ قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت »